L’Ajuntament reforça, a partir d’aquesta setmana, el seguiment telefònic a les gairebé 500 persones adscrites al servei de teleassistència a Sitges. La Diputació, que és l’encarregada de gestionar aquest servei, realitza habitualment aquestes trucades però a causa de la crisi sanitària del coronavirus necessita un reforç per arribar a tota la població. L’objectiu és doble: donar suport emocional a questes persones que es troben en una situació vulnerable i comprovar si tenen totes les necessitats cobertes o necessiten algun tipus de suport a domicili.

La regidoria de Drets Socials, Ciutadania i Igualtat, Júlia Vigó, ha explicat que “la majoria de les persones que tenen la teleassistència són persones grans o malaltes, i moltes d’elles viuen soles. Volem parlar amb totes elles per saber com es troben i detectar si hi ha necessitats que no estiguin cobertes, especialment pel que fa a l’alimentació i la compra de medicaments”.

Per oferir aquest reforç, la regidoria d’Organització i RRHH ha activat una bossa d’empleats/des de l’Ajuntament que assumiran durant aquests dies aquesta funció de suport i acompanyament. Cadascuna de les persones que trucaran dues vegades per setmana per saber l’estat general de la persona, si presenten símptomes compatibles amb la COVID19, si tenen necessitat d’aliments o de medicaments i si tenen necessitat de suport a domicili o Servei d’Atenció Domiciliària.

L’assistència als més vulnerables durant el coronavirus

La crisi sanitària del coronavirus i les restriccions de l’estat d’alarma han obligat el departament de Drets Socials, Ciutadania i Igualtat a reorganitzar l’assistència a les persones vulnerables. Així, serveis com el Centre de Dia (que atén a persones dependents), l’atenció a les persones amb discapacitat o el Servei d’Intervenció Socioeducativa – SIS, malgrat estar tancats, continuen fent un seguiment de forma telefònica o telemàtica. Alguns altres, com el Servei d’Atenció Domiciliària es presten amb normalitat per considerar-se serveis essencials.