L’Ajuntament de Sitges posa en marxa aquest dimecres un nou dispositiu d’allotjament temporal per atendre a les persones sense llar a la vila, un dels col·lectius més vulnerables i exposats a la infecció. Aquest col·lectiu s’allotjarà en un establiment hoteler cèntric del municipi. Demà hi entraran les primeres 7 persones i hi tindran cabuda un màxim de 10 mentre duri l’estat d’alarma i la crisi del coronavirus. Totes les persones que acceptin aquesta mesura de l’Ajuntament, hauran de signar el compromís de seguir amb les pautes de confinament.

La Regidora de Drets Socials, Ciutadania i Igualtat, i Habitatge, Júlia Vigo, destaca que “aquest nou servei busca poder donar la possibilitat de confirnar-se a les persones que no tenen llar amb les millors condicions possibles i en un allotjament on hi ha possibilitat de fer aïllaments si fes falta”. La regidora explica també que “hem treballat també per tal que totes aquestes persones tinguin garantides les necessitats més bàsiques”.

Les habitacions d’aquest hotel garanteixen les mesures d’higiene i la distància social recomanada per les autoritats sanitàries.

L’Ajuntament de Sitges es farà càrrec de la despesa per habitació, l’alimentació, la neteja i també assumirà una despesa per la contractació de seguretat privada i la vigilància dels accessos. També s’ha previst que l’educador, que treballa habitualment per al projecte de persones sense llar, estigui a l’establiment per fer un seguiment del col·lectiu, i, alhora, es contractarà també un professional del món social (educador o integrador) addicional per cobrir aquesta persona durant les seves hores de descans.

L’Hospital elaborarà el menjar i el distribuirà la Taula del Tercer Sector, i la Creu Roja els entregarà un kit d’higiene personal i kits d’alimentació bàsica per cobrir els esmorzars. També s’ha contactat amb el CAP per si fes falta atendre a aquestes persones vulnerables, algunes de les quals tenen o poden tenir malalties respiratòries cròniques.

Des de l’inici de la crisi del coronavirus, la regidoria de Drets Socials, Igualtat i Ciutadania ha fet un seguiment diari de totes les persones que viuen al carrer. Els  serveis per a les persones sense llar s’han mantingut actius entre els quals el servei de dutxes al pavelló, on se’ls prenia la temperatura, i l’educador al carrer ha realitzat tasques de salut pública oferint consells d’higiene personal.