Coincidint amb el Dia Internacional de la Mediació, aquest dijous 21 de gener, la regidoria de Participació Ciutadana de l’Ajuntament de Sitges anuncia l’entrada en funcionament del servei de mediació a partir de març com un recurs per avançar cap a una societat més cohesionada.

La regidoria de Participació de l’Ajuntament de Sitges vol oferir a la ciutadania un procediment alternatiu per a la resolució de conflictes que es poden donar fruit de la convivència. Els conflictes poden ser en àmbits veïnals, comunitaris, escolars, associatius o familiars (sempre que no es tracti de separacions ni divorcis- i sobre temes com la cura de parents amb dependència, herències o altres situacions similars). Aquest sistema de gestió de conflictes a través del diàleg, el respecte i la responsabilitat és una mesura alternativa a la justícia. La mediació també contribueix a millorar la qualitat de vida i les relacions humanes.

El servei de mediació, situat a les dependències municipals del carrer Major cantonada amb Plaça de l’Ajuntament, és gratuïta i  comptarà amb la mediadora Blanca Puebla de la Fundació AGI, assistència i Gestió Integral, Fundació. Per poder sol·licitar aquest servei, que funcionarà en horari de matí i tarda, caldrà demanar cita prèvia.

Actualment es duen a terme els treballs, que van començar el passat 11 de gener, per a la posada en funcionament del servei. Es preveu que l’actuació estigui enllestida abans del mes de març. El servei de mediació és un projecte impulsat per l’Ajuntament de Sitges i compta amb la col·laboració de la Diputació de Barcelona.