La parella d’informadors encarregats d’establir contacte amb les persones que es dediquen a la venda irregular a Sitges finalitza aquest divendres la seva tasca, després de tres mesos de feina.

Des del passat mes de juliol, i durant tres dies a la setmana, la parella ha treballat com a interlocutors municipals, establint contactes i informant sobre el Servei d’Atenció a Persones Nouvingudes de la regidoria de Drets Socials, Ciutadania i Igualtat de l’Ajuntament de Sitges. Entre les seves funcions, destaquen la de donar a conèixer els diferents serveis municipals, difondre la importància de disposar d’una situació administrativa regular, i dirigir els beneficiaris a Serveis Socials o a l’Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC), segons la seva situació i necessitats. L’objectiu és vehicular un circuit que els permeti iniciar els tràmits per a la seva regularització, al mateix temps que es coneix en profunditat la situació del col·lectiu per establir vies d’inclusió sociolaboral amb programes d’ocupació per a col·lectius vulnerables.

A l’espera de les conclusions, que permetran dissenyar futures accions envers el col·lectiu de persones que es dediquen a la venda ambulant, els contactes amb la parella d’informadors han possibilitat que 7 dels venedors ambulants hagin contactat amb Serveis Socials per començar els tràmits per al seu procés de regularització.